مشاوره گمرک

پس از حمل کالا از مبدا توسط کشتی و یا هر طریق باربری ، کالا بایستی در یکی از بنادر (گمرکات) ذکر شده در شرایط و مقصد حمل تخلیه گردد.

وظیه گمرک هر کشور بررسی کالای وارد شده و تطابق آن با مشخصات ذکر شده در پروفرم و پکینک لیست و سپس اقدام به انجام مراحل و تشریفات گمرکی می نماید.

مراحل ترخیص از گمرک

  1. ارائه اصل مدارک حمل کالا به کشتیرانی و دریافت قبض ترخیص کالا
  2. ارائه اصل کلیه مدارک حمل به گمرک و اظهار کالا
  3. نمونه برداری از کالا و ارسال جهت استاندارد و جهت تعیین تعرفه گمرکی
  4. صدور پروانه سبز گمرکی
  5. پرداخت وجوه متعلقه به گمرک
  6. اعلام بار و ترخیص کالا

هر کدام از مراحل فوق شامل تشریفات خاصی است که توسط صاحب کالا و مامور گمرک گام به گام انجام می گیرد تا اداره گمرک (وزارت اقتصاد و دارایی) و دیگر ارگان های مربوطه مطمئن گردند که کالای وارده جزو کالاهای مجاز بوده و مغایرتی در کیفیت و کمیت و بسته بندی با آنچه در پروفرما و نمونه تایید شده قید گردیده نداشته باشد و حقوق و عوارض گمرکی بصورت صحیح و کامل توسط صاحب کالا پرداخت گردد.

عدم تطابق مشخصات درج شده در پروفرم و دیگر مدارک حمل با اصل کالا باعث اختلال در روند ارزیابی گردیده و نهایتا کالا قابل ترخیص نخواهد بود.

در موارد متعددی مشاهده شده که صاحب کالا با سوالات و مشکلات مطروحه از طرف سازمان و گمرک روبرو شده که عدم آشنایی به پاسخگویی و یا ارائه مدرک و دلیل ، صاحب کالا را با مشکل ترخیص روبرو کرده است.

مشاوره ترخیص از گمرک

بازرگانی بهمنش، مشاوره امور ترخیص از گمرکات ایران

با توجه به نکات دکر گردیده در بالا ، لذا امر ترخیص کاری حرفه ای است که بایستی توسط فرد آگاه و با تجربه انجام پذیرد تا مانع از تاخیر در ترخیص و تحمل ضرر و زیان ناشی از آن توسط صاحب کالا گردد.

این مهم توسط ترخیص کار معتبر و با تجربه که دارای کارت ترخیص کاری می باشد و ترجیحا مجرب در خصوص نوع کالای اظهار شده با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

بازرگانی بهمنش با داشتن سابقه چندین دهه واردات کالاهای نساجی و آشنایی به تعیین تخصیص دقیق مشاوره تعرفه و دیگر مراحل و مسائل ترخیص کالای نساجی با ارائه مشاوره به ترخیص کاران محترم و همچنین صاحبان کالا قبل از اظهار و در روند ترخیص همواره در کنار مشتریان خود بوده تا کالای وارد شده در اسرع وقت و بدون پرداخت هزینه های اضافی به دست صاحب کالا برسد.

سایر خدمات بازرگانی بهمنش