صادرات انواع محصولات نساجی

از قدیم الایام جوامع مختلف با دارا بودن مزیت نسبی طبیعی و یا تولید محصول خاص آن را در داخل و مازاد آن را به همسایگان ، شهرها و یا حتی کشورهای دیگر می فروختند.

به مرور زمان تبادل کالا و خدمات بین کشورها رونق بیشتری گرفت و دولت ها نیز با هموار نمودن زیرساخت های این امر ، انجام آن را تسریع بخشیدند. با انجام مبادلات تجاری بین المللی کشورها که عمدتا توسط بخش خصوصی انجام می گیرد باعث کسب درامد ارزی ، رونق تولید و اشتغال و رشد صنعت گردید.

صنایع با استفاده از روش های مدیریتی صحیح و کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصول و همچنین توجه به سلیقه و نیاز بازار مصرف نسبت به تولید و عرضه محصولات خود در بازارهای هدف می نمایند.

توجه به امر صادرات محاسن بسیاری برای تولیدکننده محصول می تواند به ارمغان بیاورد. آشنایی با سلیقه ها و نیازهای بین المللی تولیدکننده را ترغیب می نماید تا شرایط و ابزار تولید خود را جهت تولید کالاهای مورد نیاز بازارهای هدف تنظیم نماید تا بتواند بیشترین بهره وری را در این بخش از تولید کسب نماید. امور صادراتی مزایای فراوانی برای دیگر بخش های تولیدی و خدماتی اعم از صنایع رنگ و بسته بندی و حمل و نقل و غیره نیز دارد.

به نظر می رسد تولیدکنندگان کشورهای در حال توسعه بایستی با توجه به مزیت نیروی کار و انرژی ارزان توجه خاصی را معطوف به امر صادرات نمایند و تابع تقاضای بازار داخلی نباشند.

صادرات محصولات نساجی

بازرگانی بهمنش، صادرات محصولات نساجی

توصیه بازرگانی بهمنش به اغلب تولیدکنندگان داخلی این است که نهایت سعی خود را جهت راهیابی به بازارهای بین المللی را در سر لوحه برنامه تولید و فعالیت های بازرگانی قرار دهند. انجام معاملات بین المللی مستلزم داشتن اطلاعات موثق و کافی از قوانین بازارهای هدف ، رفتار بازارهای هدف و همچنین راهکارهای تبادل مالی دارد.

تولیدکننده ایرانی با سعی و تلاش کافی بایستی راه خود را به سوی بازارهای بین المللی باز نماید تا بتواند همواره بازار جانبی در کنار تامین تقاضای بازار داخلی داشته باشد و با ظرفیت کامل تولید فعالیت خود را ادامه دهد. بدیهی است با توجه به محدودیت های ایجاد شده توسط کشورهای تحریم کننده و همچنین خود سانسوری های داخلی فراوان که توسط برخی از ادارات دولتی در سر راه صادرات ایجاد شده این امر را دشوراتر نموده است.

جمع بندی مطالب ارائه شده تاکید بر این دارد که تولیدکنندگان داخلی بایستی با همکاری با موسسات و شرکت های خبره در امر صادرات و دریافت راهکارهای عملی از آنها خود را جهت حضور در بازارهای بین المللی آماده سازند و تا فرصتی هست بتوانند جایگاهی برای خود در بازرهای خارجی پیدا کنند.

موفقیت در بازارهای بین المللی متضمن موفقیت بیشتر در بازارهای داخلی خواهد بود و باعث رشد تولید و همچنین تضمین پایداری آن خواهد گردید چنانچه بصورت اصولی و علمی انجام گردد.

سایر خدمات بازرگانی بهمنش