ارائه نمونه کالا و پروفرما

ارائه نمونه کالا و پروفرما توسط بازرگانی بهمنش

روند خرید خارجی هر کالا دارای مراحل متعددی می باشد که مهمترین آنها عبارتند از :

  1. دریافت نمونه کالا
  2. دریافت قیمت
  3. اطمینان از حمل کالا طبق نمونه
  4. دریافت پروفرم از فروشنده

دریافت نمونه کالا

خریدار پس از بررسی بازار و انتخاب محصول مورد نیاز خود با مراجعه به شرکت و یا نماینده آن، مشخصات کامل کالای مورد نیاز خود را به وی ارائه نموده و پس از حصول اعتماد و اطمینان از صحت عملکرد شرکت مورد نظر ، درخواست نمونه کالای مورد نظر خود را می نماید تا پس از دریافت و رویت و تست آن مبادرت به ادامه مذاکره و خرید عمده کالا می نماید.

ولی چنانچه نمونه مورد نظر تفاوت و یا مغایرتی با خواسته مشتری داشته باشد ، نماینده شرکت با دریافت مشخصات دقیق تر و کامل نظر مشتری ، ضمن بررسی کامل نظر وی درخواست نمونه مجدد مطابق نظر درخواست مشتری می نماید.

قایل ذکر است به لحاظ شرایط خاص اقتصادی و سیاسی ایران و بنابر محدودیت های ایجاد شده در روابط بین الملل، اعتماد متقابل بین خریدار و فروشنده عامل اصلی دز ادامه روند مبادله نمونه و متعاقبا ادامه روند خرید و واردات محصولات نساجی خواهد بود. ضمنا به دلیل وجود برخی تحریم ها ، موسسات پستی بین المللی عمدتا قادر به حمل نمونه فروشنده به خریدار نمی باشند. بنابراین نماینده شرکت با بررسی شرایط مذاکره و جدیت و آمادگی خریدار با داشتن کانالها و شعبات در کشورهای مختلف این امکان را فراهم می نماید تا نمونه درخواستی خریدار در حداقل زمان به دست خریدار رسانده شود.

دریافت قیمت محصولات نساجی

دریافت قیمت

مذاکره جهت رسیدن به قیمت نهایی بین فروشنده و خریدار با تسهیل نماینده شرکت فروشنده انجام می پذیرد.

نماینده فروشنده به لخاظ داشتن برخی اختیارات و عمدتا اطمینان شرکت مادر به نظر وی ، با بررسی شرایط ، قیمت های جهانی ، رقبا و دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت کالا، همواره سعی می نماید تا قیمت نهایی را مطابق با قیمت بازار هدف تعیین و قطعی نماید. در غیر اینصورت انگیزه کافی برای خریدار جهت قطعی کردن معامله وجود نخواهد داشت و در صورت خرید با قیمت بالاتر ، قادر به فروش و رقابت در بازار هدف نخواهد بود.

اطمینان از حمل کالا طبق نمونه

اطمینان از محصول و حمل کالای اصلی مطابق با نمونه مورد تایید امر مهمی است که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

موارد متعددی مشاهده شده که فروشنده با عرضه نمونه و قیمت مناسب باعث جلب نظر خریدار گردیده و پس از قطعی شدن معامله و پرداخت وجه ، کالای اصلی مغایر با نمونه ازائه شده و مورد تایید خریدار حمل گردیده و یا در مواردی اصلا حمل صورت نپذیرفته است. متاسفانه با توجه به محدودیت های موجود جهت خریداران ایرانی، حل مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهد فروشنده برای خریدار ایرانی در مواردی ناممکن و در اکثر موارد با ضرر و زیان فراوان همزاه می باشد. لذا شناسایی شرکت و نماینده آن و حصول اطمینان از عملکرد صحبح و حضور مستمر در بازار هدف می تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات فراوان و پر هزینه برای خریدار بکاهد.

دریافت پروفرم از فروشنده

در مرحله آخر پس از نهایی شدن سه مرحله فوق، شرکت مادر مبادرت به صدور پیش فاکتور (پروفرما) می نماید و توسط نماینده خود به خریدار تسلیم می گردد.

صدور پروفرما طبق توافق و شرایط طرفین صرف قطعیت شرایط معامله در بازه زمانی معینی (تاریخ انقضا پروفرما) بین فروشنده و خربدار می باشد.

طرفین معامله بایستی به تعهدات مندرج در آن اعم از قیمت، مقدار ، زمان تحویل، مکان تحویل ، زمان پرداخت وجه به موقع عمل نمایند و عدم ایفای تعهد از هر کدام از طرفین باعث ایجاد خلل در روند آنی و آتی معاملات خواهد گردید. نماینده فروشنده همواره پیگیری لازم را جهت انجام امور محوله به طرفین خواهند نمود.

سایر خدمات بازرگانی بهمنش