بازرگانی بهمنش

الیاف پلی استر و کاربردهای آن چیست؟

الیاف پلی استر چیست؟

الیاف پلی استر چیست؟

الیاف پلی استر کاربردهای گسترده ای در ریسندگی، بافندگی و فرآیندهای غیر بافته دارد که عمدتاً برای پرکردن بالش ها و مبل ها با الیاف استفاده می شود. الیاف پلی استر در درجات مختلفی از درخشندگی طبقه بندی می شود. علاوه بر این الیاف پلی استر را می توان برای دستیابی به رنگ های سفید نوری، مشکی و رنگ های مختلف دیگر رنگ نمود. الیاف پلی استر که به دلیل ماهیت سبک خود مشهور است، در برابر چروک شدن مقاوم است و در برابر قرار گرفتن در معرض نور و شرایط آب و هوایی دوام دارد و حتی در آب و هوای سخت انعطاف پذیری را نشان می دهد.

الیاف پلی استر (PSF) یک الیاف مصنوعی است که به طور کامل از پلی استر تشکیل شده و از تکه های بطری PET بازیافت شده به دست می آید. الیافا پلی استر ساخته شده از تراشه های PET به عنوان پلی استر استفاده نشده نامیده می شود، در حالی که پلی استر ساخته شده از تکه های PET بازیافت شده به عنوان پلی استر بازیافتی شناخته می شود. این ماده همه کاره کاربردهای گسترده ای در بخش های نساجی، خودرو و مبلمان پیدا می کند.

الیاف پلی استر

الیاف پلی استر در محصولات صنعتی

الیاف پلی استر کاربردهای متنوعی دارد که هر کدام دارای مشخصات متمایز متناسب با بازارهای مختلف از جمله خودرو، لوازم خانگی، تولید صنعتی و مواد بسته بندی هستند. این محصول بازاری پویا و بی پایان، مشروط به تکامل دائمی، طیف وسیعی از محصولات مانند اثاثه یا لوازم داخلی، روکش‌ها، روکش‌های هود، آستر صندوق عقب، تزئینات قالب‌گیری شده و غیره را در بر می‌گیرد.

استفاده از پارچه ساخته شده از الیاف پلی استر بازیافتی به دلیل کارایی و دوام آن، تقریباً در تمام خودروها در سراسر جهان رایج است. این انتخاب نه تنها به کاهش هزینه ها کمک می کند، همچنین به مشتریان احساس خوبی منتقل می نماید.

کاربرد الیاف پلی استر

الیاف پلی استر در منسوجات و ملافه های خانگی

محصولات الیاف پلی استر ما در تشک، لحاف و سایر منسوجات غیر بافته استفاده می شود. برخی از کاربردهای الیاف پلی استر تامین کنندگان ملافه و تشک سازان هستند که نام های شناخته شده ای در صنعت ملافه دارند.

طیف وسیعی از محصولات الیاف پلی استر ما خطوط مختلفی از اقلام صنایع دستی از جمله بالش، بالش های تزئینی، اسباب بازی ها و سایر موادی را که معمولاً توسط علاقه مندان به صنایع دستی خانگی استفاده می شود، ارائه می دهد. این محصولات برای استفاده در لحاف های دستی و ماشینی مناسب هستند.

الیاف پلی استر جامد بازیافتی یک ماده کلیدی است که برای پر کردن طیف وسیعی از محصولات از جمله اسباب بازی های نرم، کوسن ها، مبل ها و قطعات مختلف مبلمان استفاده می شود. انتخاب الیاف پلی استر بازیافتی نه تنها به صرفه است بلکه به محیط زیست نیز کمک می کند.

کاربرد پلی استر در منسوجات خانگی

itteam
.